Social media workshop gegeven

Leuke klus: gisteravond heb ik een social media workshop gegeven aan de VVD van Vught. Een kleine club van ongeveer 15 mensen zat in de zaal. Enkele aanwezigen waren goed voorbereid en hadden bijvoorbeeld gekeken naar hoe groot de andere politieke partijen van Vught op twitter waren.

Behalve de standaard introducties van social media (Facebook heeft een miljard gebruikers, LinkedIn 200 miljoen, 3 miljoen in Nederland, etc.) was het erg leuk om eens mee te denken hoe je als ideologische organisatie (zie mijn Mintzberg samenvatting) nu het beste je boodschap over kunt brengen.
De standaard idee├źn kwamen uiteraard langs:

  • Begin alleen aan een medium als je er actief of bent, anders heeft het geen toegevoegde waarde;
  • Maak duidelijk wie verantwoordelijk is voor de activiteit / het overzicht van/op het medium;
  • Zorg dat je voldoende bronnen hebt voor content;
  • etc.

Maar vooral leuk was om te zien hoe de aanwezigen zelf mee dachten en vanuit hun unieke perspectief probeerden dingen aan te vullen. Goede vragen waren: welk deel van de VVD in Vught zit op twitter (er wonen veel VVD’ers in Vught, maar zijn dat bijvoorbeeld relatief jonge mensen met gezinnen (facebook/twitter), of meer oudere professionals wiens kinderen het huis uit zijn (LinkedIn?)).

Al met al een leuke klus, lijkt me ook leuk om vaker zoiets te doen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *