Overzicht boekreviews

Door de jaren heen heb ik als webredacteur reviews geschreven over een beoorlijk aantal boeken. Dat doe ik regelmatig om mijn kennis over marketing, HR en communities up-to-date te houden. Het bespreken van een boek helpt om de inhoud te internaliseren en door het regelmatig te doen ontwikkel je ook gevoel voor waar het vakgebied staat.

HR titels

Bright – HR Impact
Chester Barnard – The functions of the executive
Dave Ulrich – Human resource champions
Dick Bijl – Alles wordt anders (blog: Wanneer word jij vervangen door een robot?)
Henri Mintzberg – Mintzberg on Management
Sebastian Olma – The serendipity machine
Wouter Schoonman – Assessment 2 – Docentcompetenties
Wouter Schoonman – Beoordeling van mensen
Wouter Schooman – Mensen beoordelen voor HR Professionals / Managers

Marketing titels

Cees Harmsen – Present! De 10 psychologische stijlen van personal branding
Jarno Duursma – Sociale media strategie in 60 minuten
Nils Roemen en Fanny Koerts – Durf te vragen
Richard Millington – Buzzing Communities

Overige managementtitels

Ben Kuiken – Eerste hulp bij nieuw organiseren
Ben Kuiken – Fuck de regels
Bert Overbeek – Voer voor jonge bazen
Clay Shirky – Here comes everybody
Frans Reichardt – Business Blunders
Guido Thys – Zombie business
Igor Byttebier – Creativiteit, HOE? ZO!
Joost Ardts – Feiten en fabels in management

Malcolm Gladwell – Outliers
Michiel Janzen – Denken als een generaal
Olaf Rutten – Minder werken, meer verdienen
Rick van Asperen  – Ego strippen
Stephen Covey – de achtste eigenschap
Stephen Covey – De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
Suze Krijnen en Floris Vrasdonk – Wie heeft mijn werkplek gepikt
Tom Peters & Robert Waterman – In Search of Excellence
Tony Robbins – Unlimited Power
Richard branson – Zo niet dan toch

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *